Możemy rozwijać kompetencje medialne naszych dzieci. Zabawa może być świetnym impulsem do kontaktów międzyludzkich, rozwijać wyobraźnię, kreatywność, poczucie humoru. Podczas zabawy dziecko „przy okazji” wykorzysta swoje umiejętności.

  1. „Nowe pismo” – Wspólnie zapisujemy na kartce litery alfabetu. Pod nimi zapisujemy wymyślone różne znaki, które mają te zastąpić litery. Teraz każdy posługując się nowym alfabetem zapisuje jedno zdanie, które jego sąsiad musi odszyfrować.
  2.  „Pisanie telegramu” – Prowadzący podaje krótkie słowo. Poszczególne litery tego słowa zapisujemy jedna pod drugą i traktujemy je  jako pierwsze litery nowych wyrazów, które razem mają utworzyć sensowny telegram. Ostatnie słowo może być dowolne. ( przykład na zdjęciu w galerii).
  3. „Zacinające się E”- Siedzimy w biurze z maszyną do pisania (długopisem!), a szef dyktuje nam jakiś tekst. Niestety literka E wciąż się zacina, dlatego wszystkie słowa pojawiają się bez niej. Wszyscy piszą tekst dyktowany przez szefa. Następnie zapisaną kartę podajemy sąsiadowi, który zaczyna sprawdzać, czy gdzieś mimo wszystko nie wkradła się literka E. Za zapisanie zabronionej literki przyznajemy jeden punkt ujemny.
  4. „Tekst z lukami” – Prowadzący pisze krótką historyjkę, zakleja w każdym zdaniu kilka wyrazów i kopiuje kartkę dla każdego uczestnika. Teraz uczestnicy mają wstawić do tego opowiadania nowe słowa w miejsce brakujących. W żadnym wypadku nie mogą to być te właściwe wyrazy, historyjka powinna bowiem potem brzmieć komicznie i bez sensu. Kiedy wszyscy skończą, po kolei każdy czyta swoją opowieść.

Życzymy miłej i twórczej zabawy!

Autor: S. Pawelec

Większy tekst
Kontrast